Kako obvladujemo jezo, Foto: Center za krepitev zdravja Kako obvladujemo jezo, Foto: Center za krepitev zdravja

Nasveti CKZ - Kako obvladujemo jezo

Berete nasvete Centra za krepitev zdravja Zdravstvenega doma Slovenska Bistrica

Nič nenavadnega ni, da se včasih razjezimo. Jeza je normalno, zdravo čustvo, velikokrat je popolnoma upravičena, z njo izrazimo drugemu svoje meje. Moteča postane, kadar je prepogosta, preveč intenzivna in neprimerno izražena, pretirana glede na situacijo. Obvladovanje jeze ne pomeni, da lahko izbiramo, kaj bomo čutili in še manj, da jezo potlačimo ali izklopimo. Pomeni pa, da imamo izbiro, kako se bomo na našo jezo odzivali, zavedajmo se, da nanjo lahko do neke mere vplivamo. Če hočemo jezo uspešno obvladovati, si lahko pomagamo z določenimi tehnikami:
- Naučite se obvladovati čustva. Če boste znali nadzorovati svoje reakcije tudi, ko vas prevzamejo čustva, boste sčasoma precej manj užaljeni oziroma vas bodo besede manj ganile. Kadar vas nekdo brez razloga napade z zmerljivkami, obtožuje za nekaj, česar niste naredili in se znaša na vas, ostanite mirni (3 x globoko vdihnite in izdihnite), in odkorakajte stran ali rečete, da se lahko pogovorita, ko se umiri in preneha z obtoževanjem.
- Izražajte se, urite se v komunikaciji! Jasno in neposredno, a vseeno spoštljivo povejte, kaj vas jezi. Dejstvo je, da nimamo telepatskih sposobnosti, zato nihče ne more vedeti, kako se počutite, kaj vam ni všeč in kaj vas razjezi, če tega ne poveste. Mogoče določena oseba počne nekaj, ob čemer vam ni prijetno, ker ne ve, da vas to moti. Morda vas bo presenetilo, kolikokrat lahko spor rešite le s pojasnilom in pogovorom.
- Vprašajte se ali je sploh vredno? Pomislite, kako pomembno se vam bo zdelo to, kar vas tako jezi, čez teden dni. V 80 % vzrok mine že po dnevu ali dveh.
- Priskrbite si žogico za stiskanje, vrečo za boksanje ali le blazino, kamor lahko sproščate svojo jezo.
- Odpravite se na hiter sprehod ali tek. Fizična aktivnost je odlična za pomiritev vroče krvi.
- Lotite se fizičnega dela (čiščenje kopalnice, sekanje drv, sesanje,…). Jeza bo manjša, pa še koristno se boste počutili.
- Jezo pretvorite v ustvarjanje. Risanje, slikanje, barvanje zmanjšujejo stres in so zdrav način za utišanje jeze.
Nazadnje urejano na 0, 11.01.2021 07:47

Vreme

 komunala

Koledar

« Januar 2021 »
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Bottom add

Poišči