"Podjetje Suspa GmbH je Impol leta 2021 nominiralo za izdelavo iztiskanih profilov, ki tvorijo sprednji in zadnji t. i. crash management system oz. sistem CMS. Podjetje Suspa je med drugim specializirano za izdelavo omenjenih sistemov, predvsem za prestižne avtomobilske znamke, kot so Porsche, BMW in Mercedes. Iztiskani profili, za katere so nominirali Impol, so namenjeni za sprednji in zadnji sistem CMS za model Porsche Panamera. Za profile, ki jih Impol dobavlja v sklopu omenjenega projekta, se zahteva posebna materialna specifikacija TL 116, ki popisuje materialne karakteristike, ki jih morajo dosegati omenjeni profili, in sicer ločeno za profile, katerih glavna funkcija je absorbcija energije v primeru trka (materialna specifikacija TL 116 C20), in za profile, za katere ni posebnih zahtev po visoki absorbciji energije (TL 116 N20), kljub temu pa morajo zagotavljati zadostne zahteve po trdnosti. Sistem CMS predstavlja strukturni modul karoserije avtomobila, katerega glavna funkcija v primeru trka je, da absorbira čim več energije, ki se na začetku trka sprosti. Poleg tega vodi preostale sile v strukturne module karoserije z namenom zaščite potnikov v avtomobilu. Sisteme CMS običajno sestavljajo odbojni prečnik oziroma odbijač v povezavi s strukturnimi komponentami, ki povezujejo odbijač z vzdolžnim nosilcem karoserije. Strukturne komponente, ki povezujejo sprednji odbijač z vzdolžnim nosilcem, so samostojni deformacijski elementi, t. i. crash box profili, medtem ko je v primeru zadnjega sistema CMS zadnji odbijač pritrjen neposredno na zadnji nosilec karoserije. Danes se avtomobilski proizvajalci v veliki večini poslužujejo uporabe aluminija, in sicer tako za odbijače, za katere se med drugim zahteva visoka upogibna trdnost, kot tudi za deformacijske elemente, predvsem zaradi odlične lastnosti aluminija pri absorbciji energije kot tudi zaradi stroškovne učinkovitosti in svobode pri oblikovanju oblik iztiskanih profilov. Projekt, za katerega je bil Impol nominiran, obsega vsega skupaj pet profilov v skupni količini 740 ton v celotni življenski dobi projekta. Predviden začetek serijske proizvodnje omenjenega modela je predviden v marcu 2023, pri čemer je trajanje projekta omejeno na sedem let s predvidenim zaključkom serijske proizvodnje v letu 2029," poroča vodja projekta v Impolu Mihael Čretnik.
Vir: Metalurg