Iz makolskega, laporskega in črešnjevskega konca se v Slovensko Bistricio dnevno pelje veliko ljudi v šolo, službo ali zaradi vsakodnevnih nakupov, obiskov zdravstvenega doma, uradov in drugo. Kljub izjemni količini prometa na cesti, ki poteka izven naselja in na kateri je omejitev hitrosti 90 km/h, ni urejenih površin za pešce in kolesarje oz. poteka na cesti mešan promet za kolesarje in motoriziran promet, zaradi česar je kolesarjenje na tem območju zelo nevarno. Zato se številni prebivalci raje odločajo za uporabo avtomobila, kar poleg večje obremenjenosti cestne infrastrukture povzroča tudi večjo količino emisij toplogrednih plinov.
Kolesarji iz Laporja opozorili, da kolesarske steze v občini nujno potrebujemo
Ob začetku Evropskega tedna mobilnosti je Turistično društvo Laporje sobotno dopoldne izkoristilo za kolesarki izlet v Slovensko Bistrico. Okoli 30 kolesarjev, med njimi so bile tudi družine z otroki, je kolesarilo od pošte v Laporju, po cesti mimo železniške postaje Slovenska Bistrica, ki je zelo prometna cesta in jo dnevno uporablja veliko ljudi, ki se iz raznih vasi bistriške in makolske občine vozijo v službo in šolo, do tržnice v Slovenski Bistrici. »S kolesarskim izletom želimo opozoriti pristojne, naj ne odlašajo več z gradnjo steze za pešce in kolesarje. Kolesarskih stez je v občini Slovenska Bistrica resnično premalo. Nas skrbi predvsem ta relacija od Laporja do železniške postaje. To je ozka cesta z veliko prometa in brez kakršne koli infrastrukture za pešce in kolesarje, po cesti naprej do Slovenske Bistrice pa je kolesarjenje dobesedno nevarno,« je povedala koordinatorka dogodka Živa Šorli iz TD Laporje. Voznike želijo opozoriti tudi na to, da "bistriška ravnina" ni avtocesta niti poligon za treniranje prehitevanja v škarje.
Z izletom so želeli opozoriti tudi na varnost v cestnem prometu. »Za varnost smo odgovorni vsi, ne le vozniki avtomobilov, tudi vsak kolesar in pešec mora sam poskrbeti, da je varen udeleženec cestnega prometa. Upoštevajmo cestno-prometne predpise, oblecimo svetla oblačila, uporabljajmo raznovrstne odsevnike, na kolo pa sedimo samo, če je čelada na glavi in kolo ustrezno opremljeno,« še dodaja Živa Šorli. Na opozorilni izlet so se pripeljali tudi z otroki, kar je bil zagotovo zelo velik podvig, predvsem za tako nevarno cesto. »Danes je bilo verjetno malo lažje, zato ker smo bili večja skupina in so nas vozniki lahko opazili že od daleč. Bili smo tudi dobro opremljeni z odsevnimi jopiči in čeladami. Za manjše družinske izlete pa je ta cesta zagotovo prenevarna in neprimerna.«
Udeleženci upajo, da bo sporočilo njihovega izleta naletelo na prava ušesa. "S to gesto smo želeli pokazati, da si resnično želimo kolesariti, saj je kolesarjenje zelo primeren šport za zdravje, s tem ko bi kolesarili pa bi tudi manj ljudi vozilo avtomobile," je še povedala Živa Šorli iz TD Laporje.
Občina si že dlje časa prizadeva urediti kolesarsko povezavo do železniške postaje
Pred leti, točneje leta 2020, so na občini že pripravil vso potrebno dokumentacijo in odkupili zemljišča za 3 metre široko in 4300 dolgo kolesarsko stezo od Slovenske Bistrice do železniške postaje, ta bi bila od cestišča ločena z zelenico, ob njej bi zasadili tudi drevored in uredili počivališča in javno razsvetljavo. A je občina projekt opustila, saj se je država, točneje Direkcija RS za infrastrukturo, obvezala, da jo bo zgradila sama. Do zdaj je ostalo le pri obljubah, na zadnjih sestankih občine s predstavniki države oziroma direkcije pa je bilo potrjeno, da bodo še letos začeli postopek javnega razpisa za izbor izvajalca in začeli tudi izvedbo projekta.
Natalija Sinkovič