3. avgust
Danes goduje LIDIJA
Ime Lidija izhaja iz latinskega imena Lydia, le to pa iz grškega imena Lydía v pomenu besede »ženska , prebivalka iz Lidije«.
Ostale različice imena: Lidia, Lida, Lidijana, Lidja, Lidonka, Lidunka, Liduška.
3. avgust
PRVO POVOJNO ZBOROVANJE SLOVENSKIH IN HRVAŠKIH MEŠČANSKIH STRANK V TRSTU
Spoznanje, da odločitev mirovne konference o meji med Italijo in Jugoslavijo po prvi svetovni vojni ne bo po volji Slovencem in Hrvatom na zasedenem Primorskem, je spodbudilo predstavnike slovenskih in hrvaških meščanskih strank, da so 3. avgusta 1919 sklicali prvo povojno zborovanje v Trstu. Na njem so sklenili, da se bodo tržaško in istrsko društvo Edinost ter goriška liberalna, agrarna in klerikalna stranka združili v enotno politično društvo Edinost. Organizirali so ga tako, da v njem ni bilo čutiti nasprotovanja med nosilci različnih političnih ideologij. Ker je organizacija uspešno zagovarjala interese slovenskega in hrvaškega prebivalstva na tem območju, so italijanske fašistične oblasti društvo omejevale s policijskimi ukrepi, prepovedmi in preiskavami, pozneje pa so z zakoni prepovedale najprej delovanje nekaterih, nato pa vseh društev Edinost v Gorici, Trstu in Istri.
OPEHARILI SO GA
Občan iz Slovenske Bistrice je na družbenem omrežju Facebook zasledil oglas za mobilni telefon, ki naj bi ga prodajalo podjetje iz Slovenije. Zanj je prodajalcu nakazal več sto evrov, mobilnega telefona pa ni dobil. Policisti Policijske postaje Slovenska Bistrica v povezavi s primerom obravnavajo kaznivo dejanje goljufije.
VIR: čk, Večer
SPREJEM ZA IVANA TRAJKOVIČA
3. avgusta 2020 so na stadionu v Slovenski Bistrici pripravili sprejem za bistriškega olimpijca Ivana Trajkoviča. Z olimpijskih iger, ki so bile v Tokiu na Japonskem se je vrnil z odličnim 5. mestom v taekwondoju v prilagojeni težki kategoriji nad 80 kilogramov.
VIR in FOTO: Bistričan.si
V LAPORJU ZGORELO GOSPODARSKO POSLOPJE
Nočno neurje se je 3. avgusta razbesnelo tudi nad Laporjem v bistriški občini. V hudi nevihti je strela udarila v gospodarsko poslopje Damjana Brgleza. Ogenj je uničil ostrešje, na srečo so domači in gasilci rešili konje in krave, stroje in strojno opremo. Danilo Podlesnik, načelnik štaba za CZ občine Slovenska Bistrica, in poveljnik gasilcev iz Laporja Jože Pahič sta povedala, da je v gašenju požara sodelovalo 46 gasilcev iz Laporja, Videža, Poljčan, Slovenske Bistrice in Zgornje Bistrice. Gašenje sta zelo ovirala močan veter in dež. Škode pri Brglezovih še niso ocenili.
Deževje v krajih bistriške občine ni povzročilo velike škode. Gasilci so izčrpali vodo iz nekaj kleti, očistili nekaj cest, zaradi močnega naliva je bil včeraj nekaj časa zaprt podvoz na obvoznici Pragersko, v Zgornjih Poljčanah pa so morali izprazniti kleti v dveh stanovanjskih hišah.
VIR: Zdenko Kodrič, Večer
FOTO: FotoDesign
KMALU ZAPEČATENE GREZNICE
Na desni strani potoka že priključeni, na levi strani pa je priključeno območje Tirgota in Jožefa
Čistilno napravo v Slovenski Bistrici gradijo z evropskim, in državnim denarjem, za kanalizacijsko omrežje pa je zavezana občina. Župan bistriške občine dr. Ivan Žagar je povedal, da je centralna čistilna naprava za mesto Slovenska Bistrica praktično končana. Strokovnjaki pod okriljem bistriškega komunalnega podjetja opravljajo testiranja in odpravljajo manjše pomanjkljivosti. V prihodnjih dneh naj bi čistilna naprava začela poskusno obratovati. Poskusno enoletno obratovanje bo potrdil pooblaščeni nadzorni inženir. Naprava torej že deluje in čisti odpadno vodo mestnega območja, voda se zbira v zadrževalnih bazenih, ki so priključeni na centralni kolektor in čistilno napravo, ki so jo zgradili na južnem delu mesta, ob hitri cesti Maribor – Ljubljana.
Pred izgradnjo novega kanalizacijskega sistema, kolektorja in čistilne naprave je bila večina kanalizacijskih kanalov usmerjena v potok Bistrica, nekaj odpadnih voda pa tudi v druge odvodnike. Po izgradnji kanalizacije, kolektorja, zadrževalnih bazenov, črpališč in razbremenilnikov sta skoraj dve tretjini mestne kanalizacije že povezani s čistilno napravo. Žagar poudarja, da je območje mesta na desni strani Bistrice že v celoti priključeno, na levi strani potoka pa je na zadrževalnike bazenov deževne vode priključeno naselje Tirgot, območje Jožefa in Trg Alfonza Šarha. Preostala območja in gospodinjstva se bodo na čistilno napravo priključili prihodnje leto.
Zanimivo je, da so lastniki stanovanjskih hiš, blokov in drugih poslopij na kanalizacijski sistem priključeni s pretočnimi greznicami. Po zakonu morajo na območjih, kjer delujejo čistilne naprave, greznice zapečatiti in jih priključiti na kanalizacijski sistem, ki se, kot je znano, zaključi s čistilno napravo. To pomeni, da bo bistriška Komunala kmalu začela prevezovati kanalizacijske priključke, ljudje pa bodo morali opustiti greznično zbiranje odpadne vode in fekalij.
VIR: Zdenko Kodrič, Večer
NOČNI PIKNIK
Impol, programska enota Gostinstvo in turizem, je 3. avgusta 1990 ob 18. uri pri rekreacijsko turističnem centru Trije kralji priredila nočni piknik. V zabavnem programu bodo nastopili Fantje izpod Rogle. Tako želijo gostinci na tem koncu Slovenije prispevati k pestrejši turistično zabavni ponudbi v poletnem času.
VIR: Večer
OBNOVA TEČE PO NAČRTU
Slovenska Bistrica: vse bolj zavozlan prometni klobčič
S pričetkom delne rekonstrukcije Trga svobode so v Slovenski Bistrici danes tudi nekoliko spremenili prometni režim, ki pa seveda še vsaj do 15. septembra, ko naj bi obnovo končali, ne bo povsem normalen. Do sprememb je prišlo predvsem na obvoznici iz ljubljanske smeri, kjer so sprostili Partizansko cesto ter obvoz podaljšali po ulici Borisa Kidriča in grajski ulici. Po Titovi cesti pa se sedaj vali ves promet iz smeri Maribora, seveda izmenično, ker iz nasprotne smeri še naprej vozijo tudi avtobusi in tovorna vozila.
Pomembna novost je še začasno avtobusno postajališče na Trgu Alfonza Šarha, dokler Certus ne uredil ploščadi pri bivši železniški postaji. Do tedaj namreč – dela pa se zaradi naraslih stroškov utegnejo zavleči vse do sredine novembra – tu ne bo dovoljeno parkiranje za ostala vozila.
Pravzaprav si v Slovenski Bistrici vsi, tudi sicer zelo prizadevni varnostni organi, težko zamišljajo, kako se bo vse bolj zavozlani prometni klobčič v razkopanem mestu še naprej normalno odvijal. Pravijo, da samo avtobusov zapelje dnevno okrog 200, to pa ni nič manj kot 400 postankov na dan. Le z velikim naporom miličnikov i z obzirno vožnjo voznikov – pri čemer seveda računajo na popolno razumevanje domačinov, ki naj, če le morejo, puste svoje jeklene konjičke doma ali zunaj mesta – bodo lahko preprečili prometni infarkt.
Doslej je bilo slišati že nič koliko pripomb občanov in prizadetih voznikov, da izvajalci del preveč po polžje obnavljajo mesto. Ni malo tudi takšnih, ki menijo, da bi se bili morali »pristojni« v občini in krajevni skupnosti zbuditi že zgodaj spomladi, saj bi se bila potem dela pri rekonstrukciji zavlekla najdlje morda do sredine poletne sezone. Toda žal investitorji tako zgodaj niso mogli zagotoviti vseh sredstev (skupno bodo potrebovali okrog 16 milijonov dinarjev).
O poteku rekonstrukcije so razpravljali na posvetu, ki ga je s predstavniki izvajalcev del, investitorjev in Certusa sklical predsednik bistriške občinske skupščine. Ugotovili so, da dela opravljajo povsem v skladu s pogodbo. Tako so doslej končali zemeljska dela in položili grobi asfalt na levem delu cestišča iz smeri Ljubljane. Enako sedaj delajo na desnem delu, sredi avgusta pa se bodo v celoti lotili obnove Trga svobode. »Nekaj časa so sicer dela res zaostajala zaradi nepredvidenih podzemnih naprav, vendar od 10. julija dalje tečejo natančno po načrtu. Tako obstajajo vse možnosti, da bo rekonstrukcija sredi novembra končana, prevzem del pa bo 25. septembra,« je dejal sekretar občinske skupščine Jože Težak.
Glavna težava je seveda v tem, ker ni dveh vzporednih obvoznic in tako močan promet delavce zelo ovira pri delu. Vsekakor pa bi bilo prav, da bi se izvajalci le potrudili nekoliko hitreje »zamahniti s krampom«. Morda bi potem tudi ljudje, ki tod živijo, z večjim razumevanjem sprejeli trenutno stanje.
VIR: M. Pestiček, Večer
FOTO: Močan promet ovira izvajalce del na Titovi cesti
V IMPOLU NOV OBRAT
Septembra bodo v Impolu v Slovenski Bistrici odprli nov obrat – dokončna preusmeritev na aluminijaste izdelke – v prvem polletju letos proizvodnja za 45 odstotkov višja kot lani
Pred dvema letoma so v tovarni metalnih polizdelkov Impol v Slovenski Bistrici začeli z gradnjo novega obrata, v katerem bodo izdelovali v prvi vrsti okenske okvire, vrata, ograje in nekatere druge izdelke iz aluminija
Ko so jeseni leta 1957 začeli z gradnjo, so pričakovali, da bodo nov obrat lahko odprli že letos spomladi, toda ker so gradili obrat izključno z lastnimi sredstvi, se je gradnja zavlekla za nekaj mesecev. Tako bodo odprli nov obrat šele v začetku septembra.
Medtem, ko je podjetje še pred nekaj leti delalo predvsem iz bakra, se zadnja leta proizvodnja preusmerja izključno na aluminijaste proizvode. Tako izdelujejo danes iz aluminija že pločevino, žico, vrvi za visoko napetost, legure itd. Trenutno izdelujejo iz bakra samo še lokomotivska kurišča, kar pa bodo v kratkem opustili. Tako je danes samo še 4 odstotke proizvodnje iz bakra, medte, ko so vsi ostali izdelki iz aluminija. Pričakujejo, da bo že prihodnje leto proizvodnja v celoti preusmerjena na aluminijaste izdelke.
Proizvodnja se je v primerjavi s prvim polletjem lanskega leta dvignila za 45 odstotkov, kar je izredno lep uspeh celotnega delovnega kolektiva, ki si mnogo prizadeva, da bi se delovna storilnost dvignila in da bi postavljene načrte v celoti dosegli. Zanimivo je, da se kljub dvigu proizvodnje število zaposlenih v letošnjem letu ni povečalo in je zato uspeh delovnega kolektiva še toliko večji. Vzporedno z dvigom proizvodnje se je povečal tudi dohodek podjetja za okrog 52 odstotkov, prav tako pa se je za 52 odstotkov povečal prispevek skupnosti.
Delovni kader v podjetju je povprečno mlad in bi zaradi tega bilo potrebno, da si ti mladi pridobe potrebne kvalifikacije za svoja delovna mesta. Tako bodo letos v zimskem času priredili tečaje za kvalificirane in polkvalificirane delavce. Podjetje štipendira tudi 45 dijakov na srednje tehnični šoli, mostrski šoli na Jesenicah in več študentov na univerzi.
Zaradi izrednih potreb barvaste metalurgije mislijo tudi na ustanovitev industrijske šole za barvasto metalurgijo, ki bi jo ustanovili skupaj s Tovarno aluminija in glinice Kidrčevo. S pripravami so že začeli in če ne bo nepotrebnih ovir, bo šola začela z delom prihodnje leto.
V tovarni Impol se že pripravljajo na gradnjo novega obrata. Pri sedanjem pločevinastem obratu bodo zgradili novo halo, saj sedanji prostori zaradi ureditve tehnološkega procesa ne ustrezajo več potrebam.
VIR: Z. I., Večer
V ENEM DNEVU OBSODILI 33 LJUDI
Za dejanja, ki niso bila označena kot hujši vojni zločini ali veleizdaja, je bilo prve mesece po osvoboditvi pristojno »Sodišče slovenske narodne časti«. Ugledu in časti slovenskega naroda je škodovalo sodelovanje z okupatorji in izdajalci, sodelovanje v njihovih institucijah, pisanje proti narodnoosvobodilnemu boju, postavljanje gospodarskih zmogljivosti v službo okupatorju, služba v policijskem in uradniškem sistemu, prijateljski stiki s pripadniki okupatorske vojske ter delovanje na odgovornih mestih leta 1941, ki je prispevalo k porazu in kapitulaciji Jugoslavije.
Senat v Mariboru je vodil 216 kazenskih zadev, obdolženih je bilo 1992 oseb, obsojenih jih je bilo 1368. Za okrožje Maribor so poleg senata v Mariboru ustanovili še senata na Ptuju in v Murski Soboti. Ptujski senat je razen na Ptuju zasedal tudi v Ljutomeru, Ormožu in Slovenski Bistrici, kjer je 3. avgusta 1945 (v enem dnevu!) obsodil 33 ljudi, pet jih je oprostil. Med obtoženimi in obsojenimi so bili tudi štirje Spodnjepolskavčani. Trije med njimi zaradi nemškutarstva, eden zato, ker je med okupacijo podarjal prostovoljne prispevke nemškemu Rdečemu križu.
VIR: Mirko Munda: Spodnja Polskava in njena stoletja, str. 345-346
FOTO: Obsodba Matije Batierja na sodišču slovenske narodne časti (Zgodovinski arhiv Ptuj)
NOV AVTOBUS ZA GOSPODARSKO ZADRUGO MAKOLE
Lep napredek domačega podeželskega podjetnika
V povsem moderno urejeni kolarski delavnici podjetnika Alojza Kaca v Hotinji vasi, je bila te dni dovršena avtobusna karoserija novega, velikega avtobusa gospodarske zadruge v Makolah. Odlično in moderno izdelana karoserija z vsemi ostalimi deli je dokazala lep napredek domačega podeželskega podjetnika, ki je pač pod pritiskom gospodarske krize usmeril svoj delokrog tudi na izdelavo avtobusnih in avtomobilskih karoserij, dasiravno je bil vse doslej navezan le na izdelavo kmetu potrebnega gospodarskega orodja. Novo izdelani avtobus bo vozil dnevno med Poljčanami in Rog. Slatino.
VIR: Večernik
ZLOČINSTVO
Mariborski policijski uradnik g. K. se je s svojo družino peljal v avtomobilu g. Rosenberga po državni cesti preko Slovenske Bistrice. Malo za Slovensko Bistrico pa je zadel avto nenadoma ob čez cesto napeto žico, ki pa je bila k sreči malo previsoko postavljena, tako, da je zadela le soprogo g. K., ki je dobila le neznatne praske, dečim so ostali ostali nepoškodovani. Orožništvo zasleduje zločinca, ki je hotel tako povzročiti nesrečo, ki bi imela lahko najhujše posledice, vendar pa doslej še brezuspešno.
VIR: Tabor
PRAVICA DO DVEH SEJMOV LETNO
Spodnja Polskava je imela pravico do dveh sejmov letno. Leta 1844 ji jo je podelil avstrijski cesar Ferdinand I. Prvi sejem v letu je bil običajno spomladi, marca, drugi poleti. Leta 1891 je bil drugi sejem na Spodnji Polskavi 3. avgusta.
VIR: Mirko Munda: Spodnja Polskava in njena stoletja, str. 377
Rodil se je čevljar in narodni buditelj MAKSIMILIJAN KANDOLINI
Maksimilijan (Max, Massimiliano) Kandolini (Candolini, Candolin) se je rodil 3. avgusta 1852 v Slovenski Bistrici, kot nezakonski sin materi Mariji Kandolini.
Okoli leta 1880 je kot delavec Južne železnice odšel v Trst (Italija). Delal je v skupini aktivistov avstrijske socialdemokratske stranke, ki jim je kot prvim uspelo povezati Trst z ostalimi centri avstrijskega socialistističnega gibanja, predvsem z Gradcem (Avstrija) in Ljubljano. Skupina je delala v skladu z navodili, ki so jih sprejeli na strankinih kongresih. Posvečali so se propagandni dejavnosti in razširjali ilegalni socialistični tisk. Pod svoj vpliv so skušali spraviti leta 1881 ustanovljeno Tržaško podporno društvo. Pri tem je bil najaktivnejši prav Kandolini in je edini vztrajal v Trstu tudi po letu 1884, ko so protisocialistični ukrepi vlade močno prizadeli strankino dejavnost in je bil pod stalnim policijskim nadzorom. Že leta 1881 je postal član Tržaškega podpornega društva in bil do leta 1885 član vodstva društva, najprej kot revizor in nato kot svetovalec in tajnik. Leta 1888 se je včlanil v slovenski odsek Delavske zveze, prvega socialističnega legalnega društva v Trstu.
Po razpustu Delavske zveze je bil leta 1891 med ustanovitelji in nato blagajnik Nemškega bralnega društva, ki je bilo v resnici socialistično društvo, v katerem so se zbirali slovenski in nemški socialisti. Po razpustu društva o Kandoliniju ni podatkov, zagotovo pa je bil v Trstu do marca 1903.
Maksimilijan Kandolini je umrl 5. februarja 1916 v Ljubljani.
VIR: biografski-sb.si