Na letošnjem 38. festivalu Turizmu pomaga lastna glava, ki je bil 16. maja v Medvodah, so oplotniški osnovnošolci prejeli 2 zlati priznanji za turistično nalogo Iz hleva na krožnik. Mladi so letos v turističnih nalogah in promocijskih spotih predstavili zamisli za nove kulinarične spominke, poimenovane Okusni zakladi.
Oplotniški osnovnošolci, ki na festivalih sodelujejo že več kot 10 let in so vsako leto med najboljšimi, so prejeli kar dve zlati priznanji – za najbolj inovativen Okusni zaklad in
Raziskovanje domače kulinarike so se lotili z največjim veseljem. »Povezali smo se z mladim kmetovalcem Domnom Hrenom in razvili edinstven turistični produkt – paket govejih izdelkov, ki vključujejo goveji steak, goveje grižljajčke (beef jerky bites) in posebne goveje grižljajčke za pse. Napisali smo projektno nalogo z naslovom ‘Iz hleva na krožnik’ in jo predstavili na turistični tržnici v Mariboru,« je pojasnila mentorica z Osnovne šole Pohorskega bataljona Nina Razboršek, poleg nje sta bila mentorja projekta še Urška Lesjak in Gvido Hauptman. Priprave na letošnji festival turističnih podmladkov so vključevale raziskovalno delo o lokalni kulinariki, delavnice z Domnom Hrenom ter oblikovanje in testiranje izdelkov. Sodelovali so tudi v delavnicah o ekološki embalaži in trženju. Tema je bila izbrana glede na lokalno prepoznavnost govedine in zgodovino kulinarične tradicije v Oplotnici. Raziskovali so z zbiranjem podatkov od lokalnih kmetov, uporabo knjižničnih virov in intervjujev s starejšimi prebivalci.
»Do ideje o promociji govejega steaka sva prišli s sošolko, saj steake prodaja moj starejši brat. Skupaj z njim sva raziskovala, kako bi lahko nadgradili to idejo glede steakov. Idejo sem predstavila učiteljicam in sošolcem, ki so jo z veseljem podprli. Ker smo morali posneti tudi video o našem produktu, sem doma posnela del tega videa. Najpomembnejši del pa sem opravila na stojnici, kjer sem projekt po mnenju komisije odlično predstavila. Tukaj se je res pokazalo, kako rada govorim,« je povedala Laura Hren, nagrajena za najboljšo promotorko. Nalogo so predstavili na turistični tržnici, kjer so učenci s pomočjo plakatov, vzorcev izdelkov in interaktivnih predstavitev komunicirali z obiskovalci ter strokovno komisijo. »Priznanja sem bila zelo vesela in prijetno presenečena, saj je bilo na tržnici veliko dobrih promotorjev. Projekt sem poskušala predstaviti čim bolj doživeto, da bi komisija dobila čim boljši vpogled v naš projekt in da bi ideja o promociji govejega mesa zares zaživela. Ker mi je bila naša ideja zelo všeč, mi o njej ni bilo težko govoriti,« je še povedala Laura Hren, ki obiskuje deveti razred in bo šolanje nadaljevala na gimnaziji v Slovenski Bistrici. »Po končanem srednješolskem izobraževanju pa so moji cilji zelo visoki,« je še dodala.