Podjetje Aluminium Kety Emmi je leto 2024 zaključilo s 37,4 milijona evrov prihodkov iz prodaje, kar predstavlja 10-odstotni padec v primerjavi s prejšnjim letom. Največji vpliv na ta rezultat so imele težave ključnega kupca iz avtomobilske industrije, ki so se stopnjevale vse do njegove prisilne poravnave. Kljub temu so nekateri oddelki podjetja presegli načrte, pri čemer izstopa lesni oddelek z več kot tretjinsko rastjo. Direktor Roman Stegne poudarja, da podjetje ostaja osredotočeno na strateške cilje – širitev tržnih segmentov, avtomatizacijo in digitalizacijo ter krepitev sodelovanja s kupci pri razvoju izdelkov z višjo dodano vrednostjo. Kako se podjetje pripravlja na prihodnje izzive in katere ukrepe sprejema za dolgoročno rast?
Kako ocenjujete poslovne rezultate podjetja v letu 2024, glede na izzive, kot je upad prodaje pri nekaterih ključnih partnerjih?
Leto 2024 smo zaključili s 37,4 mio € prihodkov iz prodaje, kar je 10% manj kot leto prej. K zaostanku za planiranimi zneski je večino prispeval kupec iz avtomobilske industrije, pri katerem so se težave nakazovale že v jesenskem delu leta 2023, nato nadaljevale v začetku leta 2024 in na koncu vodile v prisilno poravnavo kupca ter poplačilo 20 % odprtih terjatev.
Ostali oddelki so poslovali približno v okviru planov, izpostaviti pa velja lesni oddelek, ki je plan za 2024 presegel za več kot tretjino.
Kateri so bili najpomembnejši dosežki podjetja v preteklem letu, kljub finančnim izzivom?
Razširili smo nabor mednarodnih certifikatov, uspešno smo pridobili ISO 27001 in TISAX. Pridobljena standarda s področja varovanja zaupnih informacij sta ključna za sodelovanje z vodilnimi podjetji v avtomobilski industriji. Dosegali smo visok nivo kakovosti izdelkov ter zmanjšali število in stroške reklamacij. V proizvodnji smo postavili nove mejnike z rekordno učinkovitostjo in še boljšimi delovnimi pogoji. V skladišču smo uspešno vpeljali projekt WMS (Warehouse Management System), v vzdrževanju pa je v polnem obsegu zaživelo preventivno vzdrževanje.
Kako se pripravljate na spreminjajoče se tržne razmere v avtomobilski industriji, ki predstavlja velik del vaših prihodkov?
V avtomobilski industriji smo osredotočeni na segment vozil višjega cenovnega razreda, ki je bolj odporen na tržne spremembe. Ena izmed prednosti našega podjetja je tudi ta, da se ne omejujemo s trgom, niti z branžo, saj obdelujemo material, ki ga srečujemo na vsakem koraku. Čeprav v lokalnem okolju sodimo med večja podjetja, smo na globalnem trgu majhen igralec, zaradi česar smo bolj prilagodljivi in se lahko hitreje odzovemo na spremembe. Vsaka kriza prinaša priložnosti, na nas pa je, da jih znamo izkoristiti.
Kako nameravate doseči 70-odstotno rast prodaje do leta 2029, ki ste jo zastavili v strategiji 2025–2029?
V središču naše strategije so industrije z velikim potencialom, med njimi industrija avtomobilov in drugih vozil, pohištvena industrija, industrija gospodinjskih aparatov, industrija medicinske opreme, industrija elektrotehnike in elektronike ter druge. Sodelovanje s kupci krepimo v fazi razvoja novih projektov, poseben poudarek namenjamo projektom, kjer aluminij kombiniramo z drugimi materiali, kot so jeklo, plastika, steklo in les. 60% novih projektov pričakujemo v avtomobilski industriji.
Kakšen je vaš načrt za avtomatizacijo in digitalizacijo proizvodnih procesov, in kakšne konkretne učinke pričakujete od teh ukrepov?
V podjetju smo se lotili obsežnega projekta, ki smo ga poimenovali Opti – Pro in vključuje vse službe, ne le proizvodnih procesov. Namen projekta je optimizirati vse procese v podjetju in jih dvigniti na višji nivo. Ključni cilji projekta so digitalizacija in optimizacija delovnih postopkov, identifikacija potreb bodočih projektov in optimizacija organizacijske strukture. Projekt bo potekal v več fazah, v daljšem časovnem obdobju.
Na katere nove projekte in kombinacije materialov se osredotočate pri razvijanju izdelkov z višjo dodano vrednostjo?
Ker želimo biti partnerji za celovite tehnološke rešitve na področju aluminijastih komponent, z našimi kupci sodelujemo že v fazi razvoja. Nudimo jim tehnično podporo pri razvoju izdelkov ter svetujemo pri izbiri optimalnih tehnologij obdelave. Višjo dodano vrednost prinašajo izdelki, ki zahtevajo kompleksne obdelave, posebne tehnologije in poglobljeno strokovno znanje. Aluminij kombiniramo z jeklom, plastiko, steklom in lesom, obseg storitev širimo tudi s kooperanti.
Poudarjate, da želite postati najboljši delodajalec v regiji. Kako nameravate to doseči, poleg že nadpovprečnih plač in drugih ugodnosti, ki jih ponujate zaposlenim?
V službi preživimo več časa kot z našimi domačimi, zato je zelo pomembno, da si ustvarimo delovno okolje, v katerem se dobro počutimo. Z našimi zaposlenimi gradimo vzajemno partnerstvo. Aktivno spodbujamo odprto komunikacijo, prisluhnemo predlogom in idejam zaposlenih. Organiziramo številne dogodke, na katerih krepimo pripadnost in sodelovanje EMMI tima. Z različnimi ukrepi skrbimo za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Zaposlenim so na voljo številne ugodnosti, med drugim imajo celo leto na voljo brezplačno sadje, med poletjem pa tudi brezplačni sladoled.
Katere ukrepe ste sprejeli za zagotavljanje strokovne in osebnostne rasti zaposlenih?
Zaposlenim organiziramo interna in eksterna izobraževanje, seminarje in programe, ki so prilagojeni specifičnim potrebam posameznih oddelkov. Novo zaposlenim in zaposlenim po spremembi delovnega mesta omogočamo mentorstvo izkušenih delavcev. S pomočjo delavnic in coaching programov spodbujamo razvoj mehkih veščin kot so vodenje, komunikacija, čustvena inteligenca, obvladovanje stresa.
Kako ohranjate motivacijo zaposlenih pri implementaciji ambicioznih strateških ciljev?
Z zaposlenimi preko različnih kanalov jasno komuniciramo cilje in strateške usmeritve podjetja. Zaposleni so bili neposredno in posredno vključeni v pripravo strategije, cilji oddelkov in zaposlenih so postavljeni tako, da podpirajo uresničevanje krovnih strateških ciljev. Pomembno je, da tudi v manj ugodnih tržnih razmerah znamo obdržati fokus.
Vaše podjetje je prejelo certifikata »Družini prijazno podjetje« in »Družbeno odgovoren delodajalec«. Kako vidite njihovo vlogo v dolgoročnem razvoju podjetja?
Skrb za zaposlene, naravno in družbeno okolje ter energetsko učinkovitost smo vpeli že v vrednote našega podjetja, ki so hkrati temelj pričakovanih splošnih kompetenc zaposlenih.
Pri obeh certifikatih smo dosegli napredni nivo, kar na eni strani razumemo kot priznanje za dobro delo ter hkrati zavezo, da bomo tudi v prihodnje rastli in napredovali na teh področjih.
Izvajamo konkretne ukrepe na področjih organizacijskega upravljanja, medgeneracijskega sodelovanja, varnosti in zdravja pri delu ter usklajevanja zasebnega in poklicnega življenja, saj smo ta področja prepoznali kot ena izmed ključnih za privabljanje in zadrževanje talentov, izboljšanje dobrobiti zaposlenih in spodbujanje trajnostne produktivnosti.