V športni dvorani Bistrica je bila v četrtek, 24. aprila, v soorganizaciji Zavoda Antona Martina Slomška in OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica konferenca v okviru projekta Inovativna pedagogika z naslovom Transformacija poučevanja in učenja za življenje v digitalni dobi. Na njej so se zbrali predstavniki osnovnih šol iz vse Slovenije.
V okviru projekta Inovativna pedagogika je bila v sredo in četrtek organizirana konferenco, na katero so povabili vzgojno-izobraževalne zavode, ki sodelujejo v različnih projektih, ki jih organizira Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. V sredo je bila konferenca na zavodu Antona Martina Slomška Maribor, kjer je potekal tudi inovativni hekaton, v četrtek pa so se udeleženci zbrali v Športni dvorani Bistrica. Pripravili so predavanja različnih predavateljev, praktične delavnice za razvijanje digitalnih kompetenc, temeljnih znanj računalništva in informatike, o umetni inteligenci v izobraževanju in drugo.
»Strinjam se, da se moramo na izzive sodobnega časa odzivati celovito. Digitalizacija predstavlja pomemben prelom tudi na področju šolstva – je velika priložnost, ki jo moramo znati izkoristiti, hkrati pa prinaša tudi številne pasti. Prav zato tovrstne konference še posebej pozdravljam, saj lahko ponudijo odgovore na vprašanja in izzive, s katerimi se soočamo. Verjamem in upam, da bo digitalna doba predvsem priložnost za poglabljanje znanja. Pomembno je, da znamo s premišljenim in pozitivnim pristopom – ob zavedanju vseh možnih tveganj – slediti tej viziji ter ustvariti prostor, kjer bo znanje v središču našega razvoja,« je zbrane nagovoril župan dr. Ivan Žagar.
Projekt Inovativna pedagogika 5.0 uvaja na učenca osredinjen pristop k poučevanju ter nadgrajuje rezultate številnih preteklih projektov na področju digitalizacije in inovativnega izobraževanja. Osredotoča se na razvoj digitalnih kompetenc učencev in učiteljev ter temeljnih znanj računalništva in informatike, pri čemer uporablja sodobne tehnologije, kot so umetna inteligenca, navidezna in obogatena resničnost ter humanoidni roboti. Namen projekta je razvoj didaktike za dvig digitalnih kompetenc in temeljnih znanj RIN učečih se z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij, ki bodo podpora transformaciji vzgojno-izobraževalnega procesa. Projekt vključuje 40 vzgojno-izobraževalnih zavodov, kjer z inovativnimi učnimi scenariji, podporo zunanjih strokovnjakov in sprotno evalvacijo preizkušajo nove pristope, s ciljem vzpostaviti celovite modele sodobnega poučevanja, prilagojenega izzivom digitalne dobe.